GoPro Hero 7 Black recension: Skjuter gränserna för actionkameror

Go Pro

Ditt Horoskop För Imorgon

GoPro Hero 7 Black är den senaste versionen av små bärbara actionkameror av ultrahög kvalitet. Den svarta versionen är den högsta nivån i den nuvarande generationen, med fler funktioner och högre upplösningar och bildhastigheter än alla andra modeller samt några unika funktioner. Det finns också medelklass Hero 7 Silver och instegsnivå Hero 7 White.

är nalle puh en tjej

Det handlar inte bara om utseende men ... det ser väldigt ut som tidigare GoPros med sin kompakta men solida design. Hero 7 Blacks attraktiva, lite gummerade matt svarta kropp ser ut och känns bra, balanserar lätt att greppa och hålla med estetik. Kameran har ett minimalt tvåknappsgränssnitt med en inspelningsknapp på toppen och en ström-/alternativknapp på sidan, vilket gjorde den mycket enkel och lätt att använda.

GoPro Hero 7 Black ger några användbara funktioner till bordet

Det finns två små luckor som är undangömda för borttagning av batteri och mikro -SD -kort, samt HDMI och USB. Baksidan av kameran har en levande 2 pekskärm. Skärmen är tydlig och fungerar precis som en smartphone som svarar på svepningar för att få fram andra inställningar eller bläddra igenom bilder. Skärmen omorienteras också från liggande till stående läge. Detta var ett enkelt och intuitivt gränssnitt, men jag tyckte ibland att skärmen var lite trög ibland som kan vara frustrerande.

Skärmen var bra för att snabbt kontrollera bilder medan du var på språng och ställa upp bilder, men det är inget fantastiskt. Den svarta är unik genom att den har en liten LCD -skärm på framsidan av kameran som har batteristatus, aktuell fotograferingsupplösning, bildhastighet och hur mycket inspelningstid som återstår, vilket är användbart men inte nödvändigt. En välkommen förändring är att kamerans färg faktiskt korrelerar till modellen t.ex. en Hero 7 Black är faktiskt svart, Silver är silver och den vita är vit. (snarare än all uniform grå)

Stark och stabil

Hero 7 Blacks främsta utmärkta funktion som skiljer den från Silver och White samt tidigare modeller är Hyper Smooth Stabilization, en mer avancerad form av inbyggd stabilisering. Hyper Smooth är inte tillgängligt i alla lägen men Hero 7 Black kan nu stabilisera 4K 60 FPS -bilder, vilket är en välkommen uppdatering för dem som vill ha extra klarhet.

Hyper Smooth är en markant förbättring av EIS -stabiliseringen från tidigare modeller. Denna stabilisator är en mycket kraftfullare version av standardinbyggd elektronisk stabilisering som finns i modellerna Silver och vit. Stabilisatorn påstår sig vara en gimbal -mördare och påståendet är, trots att det är djärvt, förvånansvärt korrekt. Från jogging till cykling var bilderna smöriga och fritt från skakningar i de flesta scenarier.

Upplösningar och bildhastigheter

En mängd olika bildfrekvenser och upplösningar stöds

Hero 7 Black har en uppsjö av alternativ när det gäller upplösningar och bildfrekvenser att spela in. Maximal upplösning är skarpa 4k vid 60 FPS, men den stöder också 4k vid 30 och 34 bilder per sekund.

Upplösning: 2,7K

Bildfrekvenser: 120, 60, 30 och 24 fps.

Upplösning: 1440

Bildhastigheter 120, 60, 30 och 24 fps.

Upplösning: 1080p

Bildfrekvenser: 240, 120, 60, 30, 24

Upplösning: 960p och 720p

Bildhastigheter: 240, 120 fps

Funktioner

Varptid, strömma till din telefon och styr kameran med en app

Hero 7 Black är nu vattentät upp till 10 meter eller 33 fot utan undervattenshus. Precis som med modeller sedan Hero 5, har den senaste upplagan också röststyrning, och med mikrofonförbättringarna fann jag 7 Black mycket mer exakt än tidigare modeller. Även om det inte är perfekt kunde jag berätta för GoPro att spela in, ta stillbilder och spela in tid bort utan några problem.

Hero 7 Black har nu tre mikrofoner och ljudkvaliteten har förbättrats drastiskt eftersom den tog upp mycket mindre vind och brus. Kameran tar också högkvalitativa 12 megapixel -stillbilder men även RAW -filer. The Black använder HDR för att slå samman flera exponeringar så att du inte missar några detaljer som gör Hero 7 Black till en bra kompaktkamera.

Kameran stöder upp till 256 GB Micro SD -kort, vilket är cirka 8 timmar för bilder vid 4K vid 30 bilder per sekund.

Time Warp-läget låter dig spela in stabiliserade time-lapse-videor medan du rör dig. Förutom att det här läget är bättre för rörelse än fördröjning då rörelse blir flytande och mindre ryckig. Jag tyckte att det såg riktigt bra ut när jag var på cykel.

Det finns ett 8X Slow mo -läge som låter dig ta några hisnande slowmotion -videofilmer, särskilt jämfört med 2X på Hero 7 Silver and White.

7 Black kan också livestreama till din telefon och direkt till appar som Facebook. Detta är verkligen användbart för bloggare och människor på språng, men livestreamen är bara i 720p -upplösning.

Du har också möjlighet att styra enheten via GoPro -smarttelefonappen. Medan det var många problem när jag först fick kameran och min gamla Samsung S7 att kommunicera, öppnade det när de gjorde det en mängd alternativ som att redigera på språng, dela mina bilder och ändra kamerainställningarna från min smartphone.

Batteri-liv

Hero 7 använder ett avtagbart litiumjonbatteri på 1220 mAh. En fin touch är att det är samma batteri som Hero 6 och 5 vilket är användbart speciellt om du äger en av dessa kameror. Nackdelen är att det inte ger oss någon extra juice och jag fann ofta att jag önskade att jag bara hade lite mer tid med Hero 7 Black. Batteriet håller cirka 2 timmar, ibland mer eller mindre beroende på dina inställningar, vilket är en respektabel tid med tanke på att det är en actionkamera, liksom den mängd saker som kameran gör.

Prestanda för svagt ljus har förbättrats sedan tidigare modeller. Men som alla kameror med en så liten sensor, kommer bildkvalitet och stabilisering att lidas med mindre ljus att arbeta med.,

De GoPro Hero 7 Black säljs för närvarande för £ 379,99 och även om det kan tyckas på den branta sidan får du verkligen vad du betalar för. Stabiliseringen, det löstagbara batteriet, förbättrad ljudkvalitet och extra lägen att spela med ger en högupplevelse.

Dom

Sammantaget är GoPro Hero 7 Black en av de mest sofistikerade bärbara kamerorna på marknaden. GoPro har förfinat sina kameror med många förbättringar och nya funktioner. Om du funderar på att gå för en av de nya Hero 7: erna, är beredd att pa och sannolikt kommer att använda sina imponerande funktioner, är GoPro Hero 7 Black verkligen det bästa av det bästa.

Nördiga presenter till jul 2018
Xbox One -spel PlayStation 4 -spel Byt spel Handelsvaror

Se Även: